pranje rukuДа ли примећујете колико често додирујете своје лице? У јеку ширења пандемије, узроковане Корона вирусом, важно је стећи и променити своје навике, које спречавају ширење вируса.

Избегавање додиривања лица рукама је кључно у спречавању ширења вируса, стога треба мислити на то. Детаљно и учестало прање руку, избегавање загрљаја, руковања, кашљање и кијање у правцу лакта рукава, избегавање гужви и одржавање безбедне удаљености од осталих, све су савети за понашање које морамо примењивати.

Старе навике, које су стицане годинама, је врло тешко изменити, а нове навике се тешко стичу. Учесталим понављањем жељеног понашања у циљу спречавања ширења Корона вируса, стављате те активности под контролу несвесног дела мозга. Ове навике треба превести из несвесног, под контролу свесног дела мозга.

Обратити пажњу

Да би се развиле здраве навике, треба почети од намере. Свесно обратите пажњу на своје навике. Важно је препознати ситуације и расположења у којима учестало додирујете своје лице, да ли је повезано са појавом стреса, кад Вам је досадно итд. Ако не можете на други начин да спречите неке навике, поставите подсетник у виду црвеног конца везаног око руке, или неки за Вас прихватљивији начин, који има улогу да вас опомене да не додирујете лице, да оперете руке, проветрите гардеробу, употребите дезинфекционо средство итд.

Менталне и емотивне навике

У нашим навикама важно је наше ментално и емотивно здравље. Уз све информације о пандемији Корона вируса и мерама које се спроводе или ће се спроводити, долази до страха и других тежих поремећаја осећања и стања духа. Сви ми имамо навике, начине како се боримо са одређеним ситуацијама изазова. Како је ситуација са Корона вирусом несигурна и плаши нас, није необично бити уплашен и забринут. Прекомерно размишљање и брига често воде стресу и осећају беспомоћности.

Промишљеност је моћно оруђе у промени навика. Ако приметите да превише размишљате о томе шта се дешава, шта се може десити и крећете у потрагу за све више информација, све Вас то чини презасићеним. Стога станите и ослушните своје тело и обратите пажњу на дисање. Удахните пар пута дубоко. Уколико осетите стезање у грудима и стомаку допустите да тај осећај изађе из Вас као талас у мору. Будите љубазни са самим собом и пустите да негативне мисли оду од Вас.

meditacija

3 до 5 минута ће бити довољно да ресетујете Ваш нервни систем и Вашу енергију и опустите се. Медитација од 15 до 30 минута дневно може помоћи, као и физичке вежбе, топла купка да се умири тело и дух.

Променимо наше навике за здравље и живот, нађимо свој мир у овом бурном времену.